De afdeling Communicatie heeft een faciliterende functie binnen Sinne. Dit betekent dat de afdeling zowel het servicecentrum als de locaties ondersteunt bij alle vraagstukken rondom marketing- en communicatie. In 2023 ontstond een nauwe samenwerking tussen team Communicatie en de pedagogisch beleidsmedewerker. Dit leidde onder andere tot het publiceren van maandelijkse blogs over belangrijke maatschappelijke thema’s in relatie tot kinderen.
Ook werd er een vervolg gegeven aan de arbeidsmarktcommunicatiecampagne van 2022 en is een nieuw vast format ontwikkeld waardoor de zichtbaarheid van Sinne als werkgever werd vergroot.
In onderstaande afbeelding zie je ons format van 2023 en het vernieuwde format van 2023.
Een belangrijk middel voor onze interne communicatie is Sintraal, het intranet voor medewerkers. Om het gebruiksgemak van Sintraal te vergroten, heeft er in de zomer een visuele make-over plaatsgevonden. Ook heeft er een opschoningsactie plaatsgevonden en zijn verouderde documenten en berichten verwijderd. De mogelijkheden van het intranet worden optimaler benut door via maandelijkse statistieken het gebruik van Sintraal te meten en onze berichtgeving daarop aan te passen.
De afdeling Communicatie is nauw betrokken bij de samenstelling van het Sinnebulletin. Het Sinnebulletin wordt maandelijks op Sintraal geplaatst en is bedoeld voor alle medewerkers van Sinne. De directeur-bestuurders informeren hierin de medewerkers over belangrijke ontwikkelingen en activiteiten van Sinne.
Om de interne e-mailstroom af te laten nemen, kiest Sinne ervoor om zoveel mogelijk informatie op Sintraal te plaatsen, zo werkt Sinne er naar toe om de organisatie zo duurzaam mogelijk te maken.
Het Simmer Sinne magazine wordt jaarlijks in de zomer uitgebracht. Vanuit de organisatie ontving Sinne geluiden dat er ook behoefte was aan een online uitgave in plaats van een papieren versie. Middels een poll uitgezet onder de medewerkers, werd dit onderzocht en het overgrote gedeelte stemde voor een online editie. Vanaf 2023 ontvangen alle medewerkers en interne stakeholders jaarlijks via de e-mail het Simmer Sinne magazine. Het doel van het Simmer Sinne magazine is om de betrokkenheid onder medewerkers met elkaar en de organisatie te vergroten. Met het oog op dit doel is de editie van 2023 gemaakt op basis van co-creatie: collega’s leverden zelf onderwerpen aan en schreven hierover vanuit hun eigen professie. Op deze manier was deze editie voor en door medewerkers.
Vanuit onze maatschappelijke opdracht vinden wij het niet meer dan logisch om onze medewerkers een duurzaam cadeau aan te bieden. Alle medewerkers kregen een koffie/thee to-go beker aangeboden. Door middel van een filmpje op Sintraal werd dit cadeau geïntroduceerd.