De rol van ICT binnen Sinne

Ella Del Grosso

Functie

Functioneel beheerder

Binnen Sinne is de afdeling ICT verantwoordelijk voor de goede werking en veiligheid van alle systemen van zowel het servicecentrum als onze opvanglocaties. In 2023 zijn wij de ondersteuning in eigen beheer gaan nemen. Met als (positief) gevolg dat alle medewerkers sneller geholpen konden worden bij ICT-gerelateerde zaken. Maar wat doet ICT eigenlijk allemaal binnen Sinne? Wij gingen in gesprek met functioneel beheerder Ella Del Grosso.



Ella: “De afdeling ICT zorgt ervoor dat alles op het gebied van computers, systemen en applicaties soepel verloopt en ondersteunend is aan de processen binnen Sinne. Dit is zowel intern als extern merkbaar. Intern kunnen medewerkers bijvoorbeeld rekenen op hulp en ondersteuning wanneer zij technische problemen ervaren. Extern, voor ouders/ klanten is dit bijvoorbeeld merkbaar via het Ouderportaal.“

Binnen Sinne werken wij intern en extern met diverse applicaties. Eén daarvan is het Ouderportaal. Maar wat is het? En belangrijker nog, hoe werkt het? Ella kent het Ouderportaal inmiddels van verschillende kanten en neemt jou mee. Ella: “ Het Ouderportaal is een applicatie die onderdeel is van KidsKonnect. Het is ons communicatiemiddel met ouders en is gekoppeld aan Kidsvision, het systeem waarmee onze afdeling Klant & Markt werkt. Wanneer een kind geplaatst wordt op een groep, worden deze gegevens zichtbaar in het Ouderportaal, waardoor medewerkers op de groep toegang hebben tot deze gegevens. Uiteraard kunnen ouders ook via het Ouderportaal bij al deze gegevens. Daarnaast hebben ouders via het Ouderportaal toegang tot het opvangschema en kunnen zij via de app hun kind(eren) afmelden op locatie. Medewerkers kunnen dagelijks kinderen aan- en afmelden, wat belangrijk is voor GGD-inspecties. Verder ontvangen ouders via het Ouderportaal nieuwsbrieven en worden foto’s verstuurd via het Ouderportaal.

Ook kunnen ouders via het Ouderportaal verschillende praktische zaken regelen. Onze afdeling Klant & Markt voert deze wijzigingen dan door. Dit wordt dagelijkse geüpdatet. Dit betekent dat ouders en medewerkers altijd over de meest recente informatie beschikken over hun kinderen en de opvang. Tot slot vinden ouders alle informatie over de locatie terug in de app. Denk hierbij aan informatie over de locatie, zoals contactgegevens. Ook hebben ouders de mogelijkheid om berichten in het logboek te lezen. En kunnen zij zelf berichten versturen naar de groep via het groepslogboek. Op deze manier beschikken zowel ouders als pedagogisch medewerkers altijd over de meest actuele informatie.”

Lees meer in jaarverslag